Världens konstigaste (och kanske knepigaste) fråga

 

 

Jag far runt i huset, packar och sjunger på ”Äppelmelodi”, en låt som nu gjort mig helt förvirrad.

 

Den börjar såhär:

 

Om du har ett äpple, vill du dela det med mig i en äppelmelodi?

 

Jag ställer mig genast frågan:

 

Vad är en äppelmelodi och hur delar man frukt i en melodi? (Inte superlätt att svara på...)

 

 

Låten fortsätter:

 

Eller vill du ha det goda äpplet för dig själv och inte få nån melodi?

 

Nu måste man alltså ta ställning, ”vad vill jag helst ha, frukt eller melodi?”

 

Följdfrågor:

 

Är jag hungrig? När ska jag äta härnäst? Vad ska jag göra härnäst? Kommer jag att ha tråkigt och kanske behöva en melodi för att roa mig? Ska jag i så fall välja en äppelmelodi? Jag vet ju trots allt inte ens vad en äppelmelodi är. Ska jag chansa och ”köpa grisen i säcken” så att säga? Ska jag välja äppelmelodin fast den kanske inte alls kommer mig till gagn?

 

Låten fortsätter:

 

Dela med sig eller snåla, en vanlig fråga får man tåla.

 

Herregud! Vanlig fråga in my ass. Detta är helt klart en av de konstigaste frågorna någonsin! (Äpple eller äppelmelodi? Äpple eller äppelmelodi?) Upprörande!

 

- Och vilka är det som ska svara på detta? Jo, barnen. BARNEN. Inte konstigt att ungdomsvåldet ökar, inte konstigt att ungdomarna är allt yngre när de för första gången smakar alkohol.

 

(På tal om konstiga frågor så har jag fått ett gäng konstiga frågor den senaste tiden, kanske ska presentera några av dem här på InfiltrateMe på fredag... Den som lever får se.)

 

Nu ska jag åka.

 

 

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0